Με αφορμή την Υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Κ.Υ.Α,) σχετικά με την Εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) για τις επιχειρήσεις της Κρήτης για το 2021, ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Σωκράτης Βαρδάκης, δήλωσε:
«Δύο χρόνια, μετά την ένταξη της Κρήτης στο Μεταφορικό Ισοδύναμο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και αφού μεσολάβησαν επίμονες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις βουλευτών, αλλά και πιέσεις της Περιφέρειας Κρήτης και των παραγωγικών φορέων του νησιού, η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη υπέγραψε επιτέλους, με τεράστια βέβαια χρονική καθυστέρηση την Κ.Υ.Α. για την εφαρμογή του, στις επιχειρήσεις της Κρήτης για το 2021.
Όλο αυτό το διάστημα, οι μεν επιχειρήσεις υπέστησαν τεράστιο οικονομικό πλήγμα, η δε κυβέρνηση αδιαφόρησε να τους στηρίξει επαρκώς προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην οικονομική δυσπραγία που υφίστανται αλλά και να χορηγήσει όλα τα εργαλεία εγκαίρως, ένα εκ των οποίων και το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Μέτρο που διευρύνθηκε σε σχέση με τον αριθμό των ωφελούμενων κλάδων, μετά από τις πιέσεις που ασκήσαμε μέσω κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Θα πρέπει ακόμα να υπενθυμίσουμε, ότι ο αρμόδιος Υπουργός κ. Πλακιωτάκης, είχε επικαλεστεί κατά την συζήτηση επίκαιρης ερώτησής μου, στις 20 Ιανουαρίου 2020, ότι το Μ.Ι. δεν είναι αποδοτικό και ότι έχουν προκύψει στρεβλώσεις στην εφαρμογή του, σε επιχειρήσεις εμπορίου καυσίμων. Δήλωνε μάλιστα ότι η κυβέρνηση είναι αντίθετη με τη δημιουργία επιδοματικά εξαρτώμενων οικονομιών και σύμφωνη με την υιοθέτηση μέτρων βραχείας ημερομηνίας λήξης που δεν αμβλύνουν τις περιφερειακές ανισότητες.
Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη άφησε να χαθεί πολύτιμος χρόνος για να έρθει τελικά να επιβεβαιώσει την πολιτική της απελθούσας Κυβέρνησης ως προς την χρησιμότητα του Μ.Ι.. Πολύτιμος χρόνος, που σε πολλές περιπτώσεις μεταφράζεται σε λουκέτα επιχειρήσεων και απώλεια θέσεων εργασίας.»